Akcje specjalne są doskonałym sposobem komunikacji marketingowej dla firm pragnących zaistnieć na antenie radiowej w niekonwencjonalny sposób, i za pomocą niestandardowych środków dotrzeć do klienta w skuteczny sposób. W sytuacji zwiększającego się szumu informacyjnego w mediach, dużej liczby spotów reklamowych, akcja specjalna na antenie przy użyciu odpowiedniej kreacji jest efektywną alternatywą dla innych narzędzi reklamowych.

Audytorium17 w swoim dorobku zawodowym ma bardzo wiele akcji specjalnych zrealizowanych z sukcesem dla klientów różnych branż. Każdorazowo scenariusz takiej akcji, kreacja, mechanizm działania, umieszczenie w określonym miejscu w ramówce radiowej – są indywidualnie rozpatrywane i dostosowywane do specyfiki klienta i jego branży, celów jakie ma osiągnąć akcja specjalna w zakresie szeroko rozumianych celów komunikacyjnych i reklamowych. Akcje specjalne, przy doborze odpowiedniej, nieszablonowej kreacji i pomysłu na aktywność radiową, spełniają także rolę narzędzia komunikacji PR – owej. Korzystanie przez daną firmę z nieszablonowych sposobów reklamowych pozycjonuje ją jako nowoczesną, dynamiczną i kreatywną.

Główne „narzędzia” stosowane w akcjach specjalnych, to:

  1. Audycje – kilkuminutowa audycja na antenie radiowej. Scenariusz, kreacja i treść audycji w pełni skonsultowana z klientem.
  2. Konkursy – na antenie radiowej prezenter przeprowadza konkurs radiowy, pytania związane
    z produktem klienta, nagrody to na ogół reklamowany produkt. Konkursy są doskonałym uzupełnieniem audycji – pytanie konkursowe dotyczy wówczas treści audycji.
  3. Wywiady – forma audycji, w której przeprowadzany jest wywiad oparty o scenariusz ustalony
    z klientem.
  4. Słuchowiska – rozbudowana forma radiowa pozwalająca w subtelny sposób na promocję idei, produktu, za pomocą odpowiedniego scenariusza słuchowiska.