Komitet Badań Radiowych deklaruje możliwość poszerzenia struktury – do swoich szeregów zaprosił Regionalne Rozgłośnie Polskiego Radia Audytorium 17

Zarządy Regionalnych Rozgłośni Polskiego Radia podczas Ogólnopolskiego Seminarium Radiofonii Publicznej z zadowoleniem przyjęły zaproszenie do Komitetu Badań Radiowych. Wyrażona podczas ostatniego spotkania KBR, w dniu 14 stycznia, deklaracja o możliwości rozszerzenia Komitetu Badań Radiowych o nowych członków, w tym o Audytorium 17 sp. z o.o., jest dla Regionalnych Rozgłośni i dla wszystkich nadawców radiowych milowym krokiem na drodze do zjednoczenia i wzmocnienia pozycji Radia na rynku medialnym.

Powstaniu Komitetu Badań Radiowych towarzyszyła idea integracji branży radiowej i stworzenia odpowiedniej jakości narzędzia opisującego rynek radiowy w Polsce.” Ten cytat z preambuły informującej o genezie powstania KBR nabiera szczególnego znaczenia w chwili kiedy cały rynek mediów skłania się w kierunku konsolidacji i budowy nowego standardu pomiaru konsumpcji mediów elektronicznych.

 Audytorium 17 wielokrotnie powtarzało, że tylko wspólne i partnerskie tworzenie standardów obowiązujących na rynku radiowym jest w stanie rozwijać nasze medium i zapewnić mu silną pozycję w konwergentnym świecie multimedialnym. Dotychczasowy status „obserwatora prac KBR” nie zapewniał Audytorium 17 równych praw i obowiązków pośród wszystkich nadawców radiowych.
Tym bardziej cenne jest zaproszenie do grona tych nadawców, którzy wspólnie, już na równych prawach, będą współtworzyć nowe zasady badań, które staną się obowiązującym standardem i walutą rozliczeniową na rynku reklamowym.

                Aktualnie Komitet badań Radiowych tworzą Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i TIME SA. KBR dba nie tylko o poprawność realizacji badania Radio Track, lecz również śledzi trendy na światowych rynkach, sprawdzając możliwości ich adaptacji na polskim rynku.

Pin It on Pinterest

Share This