Radio Łódź w związku z epidemią koronawirusa, dokonało istotnych zmiany w ramówce. Stacja kładzie nacisk na informacje i publicystykę. Rozgłośnia przygotowana została również na awaryjne nadawanie programu. 

Radio Łódź zawiesiło raporty drogowe (traffiki). Informacje dla kierowców są podawane na bieżąco w serwisach informacyjnych. Skrócono serwis sportowy oraz informator kulturalny. Takie decyzje podjęto z powodu ograniczeń w codziennym życiu, które przekładają się na mniejszy ruch na ulicach, zamknięte instytucje kultury, czy odwołane wydarzenia sportowe.

Program “na żywo” nadajemy od 6.00 do 22.00. W linerze i identyfikacji stacji pojawiło się hasło: “To jest sztuka. Zostań w domu. Posłuchaj”. Wydłużyliśmy pasma prezenterskie do czterech godzin, w prime timie, od 6.00 do 20.00. Informacyjny magazyn „Słuchasz i wiesz” zamiast dwóch godzinnych wydań, ma jedno dwugodzinne. Wieczorna publicystyka, odnosi się do bieżących wydarzeń związanych z sytuacją epidemiczną ale także polityczną i społeczną. Są to głównie rozmowy z ekspertami, komentarze, debaty, oczywiście realizowane zdalnie, z wykorzystaniem komunikatorów internetowych” – mówi dla portalmedialny.pl Marcin Wąsiewicz, Dyrektor Programu Radia Łódź.

Od poniedziałku do czwartku Radio Łódź emituje także w wieczornym paśmie reportaże. Serwisy i audycje informacyjne zdominował temat walki z koronawirusem. Codziennie w poradnikach o zdrowiu, w informatorze ekonomicznym i poradniku prawnym, głosem ekspertów z wybranych dziedzin, stacja stara się pomagać ludziom na domowej kwarantannie. „Po zamknięciu szkół, dwa razy dziennie nadajemy powieść w odcinkach. Zaczęliśmy od “Ani z Zielonego Wzgórza”. A teraz “Pinokio”. Dodatkowo wieczorem prezentujemy literaturę polskich noblistów. W weekendy proponujemy słuchaczom, którzy nie mogą, wyjść do teatru czy do klubu, słuchowiska oraz koncerty, zarejestrowane w ostatnich latach w Debich Studio. W niedziele i święta transmitujemy Msze Święte. W Wielkim Tygodniu emitowaliśmy rekolekcje łódzkiego metropolity oraz nabożeństwa ekumeniczne. Dla ważnych informacji, wydarzeń czy konferencji przerywamy antenę, żeby nadać “na żywo” przekaz dla słuchaczy” – podkreśla Marcin Wąsiewicz.

W czasach szalejącej epidemii i ograniczeń z nią związanych, działania rozgłośni koncentrują się na zachowaniu ciągłości nadawania i zminimalizowania ryzyka zakażenia wśród pracowników. Jak informuje Marcin Wąsiewicz, pracownicy reklamy, promocji i administracji pracują zdalnie. Z kolei dziennikarze, realizatorzy i technicy pracują rotacyjnie w dwóch grupach. Grupy nie kontaktują się ze sobą. Program nadawany jest rotacyjnie z dwóch osobnych studiów emisyjnych i powstaje w osobnych pomieszczeniach, które są systematycznie odkażane, podobnie jak flota samochodowa stacji.

Zrezygnowaliśmy do odwołania, z zapraszania do radia gości i publiczności. Konieczność wyjazdu dziennikarzy na nagrania jest analizowana za każdym razem, z zabezpieczeniem wszelkich środków ochrony. Większość materiałów dziennikarskich powstaje zdalnie. W radiu pojawiają się wydawcy serwisów i prezenterzy razem z realizatorami. Planowanie pracy, kolegia odbywają się zdalnie lub w nielicznej grupie. Cały dział on-line także pracuje zdalnie. Te wszystkie rozwiązania sprawiły, że z konieczności program na żywo nadajemy do 22.00 zamiast do północy” – mówi Dyrektor Programu.

Stacja częściej sięga po powtórki. Radio Łódź utrzymało także rozszycie lokalnego programu “Radia Łódź nad Wartą” (Sieradz, Wieluń, Wieruszów). Studio regionalne w każdej chwili może przejąć awaryjnie nadawanie programu. W rozgłośni pracuje specjalny zespół antykryzysowy, który na bieżąco wdraża rozwiązania niezbędne dla funkcjonowania radia. Pracami zespołu kieruje Dyrektor Programu.

Jak wygląda lokalny rynek reklamowy? „Oczywiście odczuwamy już skutki kryzysu na rynku reklamowym, zawiesiliśmy realizację płatnych programów, umów barterowych, wszystkie działania odnośnie polityki rabatowej i oferty reklamowej podejmujemy w porozumieniu z Audytorium 17” – mówi Marcin Wąsiewicz. Rozgłośnia prognozuje straty w przychodach własnych (reklama, wynajem pomieszczeń) w wysokości ok. miliona złotych. Jednak jak podkreśla stacja, sytuacja finansowa spółki jest stabilna. Pracownicy otrzymują w systemie pracy rotacyjnej – decyzją Zarządu Radia Łódź, rekompensatę za czas pozostawania w gotowości lub wykorzystują zaległe urlopy.

Więcej na: portalmedialny.pl

Pin It on Pinterest

Share This